Saturday, December 27, 2008

Peluang ke-2

Selalunya, orang akan berkata begini kepada kamu, "Peluang yang bagus hanya datang sekali sahaja dalam hidup kamu. Jadi, jangan sia-siakannya."

Dulu, aku tidak percaya kepada kata-kata itu. Aku mempersendakannya dan berkata dalam hati "Apa susah? Usahakanlah supaya dapat balik peluang tu." Semalam, telah berlaku satu peristiwa yang mana telah membuatkan aku berfikir bahawa kata-kata itu ada benarnya. Kata-kata itu ibarat satu penumbuk yang tepat dihalakan ke muka aku. Dan malam tadi aku merasakan kesakitan akibat penumbuk itu.

Kenapalah aku melepaskan peluang itu dulu?
Kenapalah aku tak merebut peluang keemasan itu?
Kenapalah aku jadi 'buta' dan membiarkan saja peluang itu berlalu?
Betapa 'bodoh'nya aku waktu itu.

Aku ingin berdoa kepada Tuhan agar memberikan aku peluang kedua.

Pendek saja post kali ini. Aku masih berasa kecewa kerana melepaskan peluang itu. Lain kali, kalau ada lagi peluang macam itu, jangan tunggu. Rebut saja.

3 comments:

Alisa said...

peluang ape yg cm best yg ko dh lepaskan tuh...xnk share ngan ak ker?

jeffry azizi jaafar said...

hehe,ada la.peluang baekkk punya.hehe.agak secret la.

moses said...

secret2 konon jep..lempang lelaju baru tahu..