Monday, March 9, 2009

Mencari Misha Omar. Di manakah beliau? Adakah beliau anak saudara seorang Tok Batin?

Hari Jumaat sampai Ahad yang lepas aku pergi ke kursus yang bertajuk "Corporate Team Building". Ia bertujuan untuk mendedahkan serba sedikit bab-bab untuk berkerja dalam satu kumpulan. Aku attend kursus ni di PJ Sentosa Campsite, Kuala Nerang. Ia percuma sebab duit adalah daripada budget IPTA aku ni.

Perception aku pada mulanya adalah ia bakal menjadi bosan sebab aktivitinya mesti kerja dalam kumpulan. Dan perception aku tu agak benar sebab hari Jumaat tu memang bosan. Tapi bila sampai hari Sabtu, ia mula berubah sebab adanya aktiviti fizikal yang menyeronokkan juga.

Petang Sabtu ialah aktiviti berkayak. Semasa training, team aku memang power. Laju gila, sampai tertinggal pencabar-pencabar yang lain. Ini kerana majoriti mereka tidak pernah berkayak langsung. Aku juga sebenarnya jarang berkayak. Tapi aku ada kelebihan sikit sebab pernah beberapa kali juga berkayak. So, aku kata dalam hati "Selamat tinggal team lain. Team aku nak menang kali ni", sambil aku ketawa jahat. Tapi bila sampai masa bertanding tu, aku tersilap strategi. Rakan aku yang beratnya dua kali ganda daripada aku,(aku agak) duduk di bahagian belakang. Bila mula saja, aku mula rasa letihnya tangan aku untuk mendayung sebab beban yang berat. At the end, aku kalah juga. Siap kena tinggal lagi. Hahaha. Padan muka aku sebab agak angkuh sebelum tu. Lepas tu kami dibenarkan 'berkubang'.(Ni bahasa utara. Maksudnya adalah berenang). Masa ni memang best. Aku berenang puas-puas sebab dah lama tak 'berkubang' ni.

Malam nya adalah aktiviti masuk hutan. Sebelum masuk tu, fasilitator tu punya la psycho kami. Ada ular la, harimau la. Pacat, lintah. Aku agak cuak juga. Harimau tu. Kena 'ngap' nanti. Aku dah la tak kahwin lagi. Hahaha. Tapi rupa-rupanya hutan getah saja. Ceh. Kena tipu rupanya kami. Salah seorang fasilitator tu adalah pesara tentera. So, dia memang pandai bab-bab psycho ni. Terima kasih kepada bulan kerana 'menyuluh' hutan tu dengan lampunya.

Hari Ahad pula ada aktiviti celebrity hunt. Tajuknya adalah "Mencari Misha Omar". Konon-kononnya Misha Omar sanggup datang untuk kami. Team aku ditipu oleh diri sendiri sebab tersilap tengok map. Nenek Kebayan pula buat-buat lembab nak bagi map untuk clue seterusnya. Akibatnya team aku lambat untuk berjumpa Puteri Pokok Getah dan lambat juga untuk bertemu Misha Omar. Kami bukan bertemu Misha Omar, tapi bertemu dengan Tok Batin sebab tidak sampai dalam masa yang ditetapkan. Misha Omar pula sudah dilarikan oleh puak penjahat. Cis...


Aku menyifatkan ia adalah kursus yang overallnya menarik juga. Tapi bukan sebab aktiviti tu, ia best sebab aku berjaya juga untuk bertegur sapa dengan seorang rakan sekelas aku yang agak susah untuk ditegur di kelas.(Dia adalah wanita yang agak pemalu sedikit.) Dan yang pentingnya aku sudah mendapatkan nombor telefon nya....

6 comments:

dayat said...

giler ar jep..bahasa inggeris ang telah meningkat...hahaha

Faiza Muhamad said...

oooiittt!!!!!

Moses said...

Apa lg jep,opening da cantik,closing cantik skek a dgn classmate ang tu haha.

jeffry azizi jaafar said...

dayat - besa aa dayat. menulis dengan kamus di sebelah..haha..

faiza muhamad - selamat datang weyh..

moses - yela ses.tgh work on la nih.

Fhayza said...

weh aku link ko eh?

jeffry azizi jaafar said...

faiza - ok beb.