Saturday, July 17, 2010

Filem Me'layu'.

Ana Dahlia. Gambar dicilok secara haram.

Semalam aku dan lagi 3-4 orang pergi buat aktiviti tak bermoral dan tak berfaedah. Kami ke Jitra untuk menonton wayang. Aku tak adalah rasa excited sangat. Rasa biasa-biasa saja. Konon-konon nak tengok Ip Man. Tapi hasil risikan sebelum pergi, Ip Man punya tayangan sudah habis untuk semalam. Jadi yang tinggal filem Mantra (Melayu) dan Ong-Bak (Siam mari). Jadi daripada menonton Mantra, lebih baik tonton Ong-Bak sebab cerita Melayu ni tipikal-nya sangat celaka filem-nya, even aku syak Ong-Bak juga tak sedap cerita-nya.

Jadi kami pun meredah angin malam yang sejuk sampai ke tulang rusuk tu. Sampai saja Jitra, Ong-Bak tinggal lagi 3 seat. Jadi mahu tidak mahu, terpaksa menonton Mantra. Sumpah kalau kami datang ke Jitra dengan kereta, aku akan ajak semua balik ke Arau semula. Tapi sebab naik motor, sudah alang-alang, terpaksa juga tengok.

Sangkaan aku tepat. Macam celaka itu movie. Walaupun aku ni tak adalah tahu sangat pasal aspek-aspek seni atau teknikal sesebuah movie, tapi aku tahu movie tu memang tak sedap. Rugi duit beli tiket. Lagi baik aku beli Dunhill 20.

Nasib baiklah gadis dalam itu movie boleh tahan seksi. Ditambah pula dengan gadis-gadis yang datang ke Jitra malam semalam boleh tahan georgeous. Tak adalah rugi sangat datang jauh-jauh kan?

4 comments:

lynn-the gudigudigurl said...

betul. citer tu tak bes. rugi. rugi rugi

AkuBukanSOFIAJANE said...

cerita mantra tu lebih kuang dgn semua cerita bomoh melayu yg lain la.

hantu melayu mesti nak buat rmbot2 pnjg.tgok hantu filem english.smart dan berpakain kot kan?

hehe.ada jumpa tiz zaqyah x semalam?

Eireen Camelia said...

cerita tu sucks ke?? haa aku dah agak dah! kakak aku esaited nak tengok nanti tapi aku dah pesan takpayah.. takpayah.. Ong Bak juga bosan ceit mengapa cerita kat wayang langsung bosan kini!

jeffry azizi jaafar said...

lynn : tula.rugi duit.

u : tiz zaqyah skg sombong.dgr cita pandai kelabing dah.i x minat kelabing2 ni u,haha.

eireen : tula dia.bosan.ong-bak pun bosan gak kot.tp inception macam stailo.