Monday, September 6, 2010

Dialog Ramadhan.

Tahun ni punya Terawih, sekali pun aku tak pernah buat lagi. Mak pula boleh kata hari-hari bagi ceramah kesedaran percuma, suruh aku pergi Terawih. Jadi satu malam tu aku dengan niat suci, bersiap nak ke Terawih. Dah siap, aku bagi tahu mak.

"Mak, ni nak ke surau ni," kata aku pada mak.

"Haa, iyala," balas mak.

"Tu jalan nak ke surau ingat lagi dak? Maklum la dah lama sangat tak ke surau," gurau mak sambil senyum.

*
*
*

Fuhh, pedih juga kena ayat separa maut macam ni.

3 comments:

Anonymous said...

Sayang mak hg jepp...klo aku jd mak hg pown aku kate mcm tue...

Alisa said...

hahaha...hambik ko, dh brape lame die pendam nk kuarkan ayt tuh...:P

Jeffry said...

Anonymous : Ya betul-betul.Siapakah geranganmu En Anonymous?

Alisa : Hehe. Aku ngan mak aku salu gurau ayat pedih amacm tu.