Thursday, October 21, 2010

Pangkor.

"Pulau Pangkor terkenal dengan pantai yang cantik. Teluk Nipah sangat popular di kalangan pelancong Eropah. Kualiti Pantai Pasir bogak adalah yang terbaik berbanding tempat lain di pulau tersebut. Pasir berwarna coklat keemasan, hampir menyamai pantai-pantai terkemuka di tempat lain" - Wikipedia.

Kenapa tiba-tiba aku menulis fasal Pulau Pangkor?

Esok pagi aku akan 'bercuti' ke pulau tersebut. Ia adalah aktiviti terakhir aku dan rakan-rakan sekuliah sebelum menamatkan pengajian di peringkat 1st degree ni. Program ni digelar "Bon Voyage".

Asalnya aktiviti "Bon Voyage" ni adalah ke Sabah.

Sabah?

Ya Sabah yang terkenal dengan hot chicks yang gemar memakai hot pants tu. Tapi ura-ura nak ke Sabah terpaksa dibatalkan atas sebab yang aku pun tak tahu. Tapi aku syak masalah bajet adalah punca ia dibatalkan. Pihak universiti tak mampu menanggung kos ke Sabah.

Tak mampu menanggung? Fuck off. Mencantikkan pos pak guard boleh pula? Dari sumber-sumber yang boleh dipercayai, kos mencantikkan pos pak guard dianggarkan bernilai RM800 000. Apa jadah sampai banyak tu? Sudah lah sesetengah pak guard ni berperangai celaka.

Bangunan yang asalnya RM 2 juta, disebabkan kebangangan dan kebengapan pihak atasan, jadi lebih kurang RM 8 juta. Amacam? Celaka tak pihak pengurusan universiti aku ni?

***

Ok, biarkan mereka yang bangang itu.

Jadi esok kami semua akan bertolak ke Pulau Pangkor untuk bercuti dan berehat selama beberapa hari. Kamu yang sedang bekerja, kerjalah rajin-rajin ya. Rakan-rakan yang sekarang ni dalam preparation untuk final, pulun study ya, jangan pulun Facebook sangat. Aku dan rakan-rakan dari Fakulti Perniagaan nak ber'enjoy' di sana, dengan gadis-gadis dari course Human Resource.

Jika ada kelapangan, parti buih juga akan dianjurkan.

Ya, parti buih. Hoo yeahhhh!

4 comments:

Sir Marcello said...

buat blok baru dah lama siap tapi tak dapat kelulusan menduduki..

Nur Asmahani said...

ya..bersama gadis-gadis human resource.

Anonymous said...

anak jaafar ni..

Hakim Dengkoi said...

follow me back... Ten Q (",)